F1 2025: kas Hamilton Ferraris on võitev kombinatsioon?
Pikk vormelivaba talv hakkab nüüd mööda saama ning juba 16. märtsi varahommikul pannakse Melbourne’is Albert Parkil taas vormel-1 autodele hääled sisse – ülipikk 24-etapiline hooaeg on algamas. Mida uue hooaja eel tähele panna ja mida sellelt oodata? Betsafe’i blogi toob algava hooaja eel olulisema välja ja seda 8 julge ennustuse teel!
Lewis Hamilton saab Ferrari debüüdil võidu kirja
Pole kahtlustki, et tänavuse hooaja eel on suurimaks looks Lewis Hamiltoni megaüleminek: aastaid McLareni ja Mercedesega seotud olnud inglane tegi kannapöörde ning liitus aastaid oma üheks tulisemaks rivaaliks olnud Ferrariga. Eelmisel hooajal ei suutnud ülikogenud Hamilton üsna võrdsete autode tingimustes eriti sageli sähvatada ning küsimärke on tema kohal kindlasti omajagu, ent osa eelmise hooaja pettumusest saab kindlasti selle peale panna, et tema Mercedesest lahkumine oli tükk aega ette teada.
Uus hooaeg saab üle tüki aja alguse Melbourne’is, kus on võistlused sageli ettearvamatud, täis ootamatusi ja pöördeid. Ja ei ole palju ägedamaid variante hooaja alguseks kui see, et Hamilton suudab uue tiimi ridades kohe esimesel korral sähvatada!
Maailmameistriks tuleb Charles Leclerc
Ei oleks ju miskit igavamat, kui vahepeal neli tiitlit järjest võitnud Max Verstappenit taas maailmameistriks ennustada. Ei – pakume, et meid ootab taas ees põnev ja üsna võrdne hooaeg, kus Ferraris pikemalt sõitnud Charles Leclerc läbimurde teeb ja lõpuks võitjaks kroonitakse. Leclerci kasuks räägib juba seegi, et eelmise aasta teises pooles teenis ta kõige rohkem punkte ning on teinud aasta-aastalt järk-järgulisi samme edasi. Ehk ongi juba käimasolev aasta just tema aasta?
Max Verstappenile määratakse võistluskeeld
Armasta seda või vihka – neljakordsel ilmameistril Max Verstappenil on sõidustiil, mis on agressiivne, vaatemänguline ja paraku ka päris vastuoluline, tuues endaga aeg-ajalt kaasa ka karistuspunkte keelatud võtete kasutamise eest. Uut hooaega alustabki Verstappen nende tõttu õhukesel jääl – tal on kirjas kaheksa karistuspunkti, millest ükski ei aegu enne hooaja teist poolt. Seetõttu peab ta hooaja esimesed 11 etappi manageerima selliselt, et mitte nelja veel juurde korjata – see tooks endaga kaasa automaatse ühe etapi pikkuse võistluskeelu.
Pärast seda, kui karistuspunktide süsteem kehtima hakkas, on vaid üks sõitja pidanud selle tõttu etapi vahele jätma – mullu tabas see saatus Kevin Magnusseni. Verstappen on varasemalt lubanud, et ei hakka selle süsteemi tõttu oma sõidustiili muutma ning tundub üsna tõenäoline, et tal võib esimese hooaja poole jooksul midagi sellist ikka juhtuda, mis talle järjekordseid punkte registrisse toob.
Kimi Antonelli teeb midagi, mida pole suudetud 18 aastat
No pressure, kid! Lewis Hamiltoni lahkumise järel täitis Mercedes tema sõitjakoha vaid 18-aastase itaallase Kimi Antonelliga, kes saab kohe oma debüüthooajal istumise alla eeldatavasti kiire auto ja hea võimaluse teha midagi, mida pole F1-maailmas suudetud juba 18 aastat ehk võita etapp oma debüüthooajal. Muide, kas teate, kel õnnestus seda viimati 2007. aastal teha? Ei kellelgi muul kui muidugi Lewis Hamiltonil!
Haas saab esimese poodiumikoha
Haasi ajaloos on neil esimest korda kasutada sõitja, kes on varem mõne etapi suutnud võita – selleks on Esteban Ocon, kelle seni ainus triumf tuli 2021. aastal Ungaris. Just sellised keerukad ja tehnilised etapid on olnud reeglina Oconile sobivad – Monaco, Jeddah, Sao Paulo, Suzuka, Las Vegas – variante on mitmeid ning ennustame, et just Ocon suudab ühel neist tuua Haasile kaua oodatud esimese poodiumikoha.
Nullile ei jää keegi
Vormel-1 on viimastel aastatel muutunud varasemast tasavägisemaks, mis tähendab, et ka nii-öelda tagumise otsa tiimid suudavad aeg-ajalt punktidele jõuda ja häid võistlusi teha. Arvestades seda, et tänavu on kavas kokku 30 võistlust (24 etappi + 6 sprindisõitu), on kõigil võimalusi punkte võtta päris palju. Ennustame, et ükski kogu hooaega kaasa tegev sõitja sedapuhku nullile ei jää.
Antonelli ei ole hooaja lõpus noorim sõitja
Paljud eksperdid on prognoosinud, et võime millalgi selle hooaja keskel oodata sõitjate ümber mängimist Red Bulli poolt, kes pole kunagi olnud eriti kitsi noortele sõitjatele võimaluste andmisel. Vaid 17-aastane britt Arvid Lindblad on juba superlitsentsi omanik ning on tõenäoline järgmine mees, kelle Red Bulli süsteem koos oma kuulsa niiditõmbaja Helmut Markoga võiks pingi pealt mängu saata, kui mõni nende sõitjatest peaks ootustele mitte vastama.
McLaren võidab taas võistkondliku MM-tiitli
Kuna võib oodata, et umbes neli-viis tiimi võivad olla realistliku lootusega konstruktorite karika peale heidelda, siis hakkab edu sõltuma detailidest – McLareni kasuks räägib lisaks mullusele võidule see, et nende sõitjatepaar paistab olevat kõige stabiilsem ja ühtlasem – neil on kaks parajalt kogenud ja edukat sõitjat, kelle puhul suuri küsimärke õhus ei ole. Seetõttu ennustame, et McLaren kordab mullust edu ja võidab taas võistkondliku MM-tiitli.