Oscarid 2025: kes riisuvad koore?

Järjekorras 97. Ameerika Filmikunsti ja -teaduste Akadeemia filmiauhindade gala, paremini tuntud kui Oscarid, on juba üsna pea ukse taga – märtsi esimese nädalavahetuse lõpetuseks kuulutatakse Hollywoodis Dolby Theatre’is välja järjekordsed laureaadid paljudes erinevates kategooriates.

Millised filmid, näitlejad ja režissöörid on seekord soosikuteks ja kellelt võiks oodata suurimat auhinnasaaki? Betsafe’i blogi vaatab olulisemad kategooriad üle!

Parim film

2025. aasta „võidujooks“ parima filmi tiitlile on olnud üks viimaste aastate põnevamaid ning favoriit on auhindade hooaja jooksul mitu korda muutunud. Sellegipoolest tundub, et üks film on oma šansse kõvasti parandanud ning võib tseremooniale minna võrdlemisi enesekindlalt.

„Anora“ – koefitsient 1,28

Pärast seda, kui „Anora“ jäi Kuldgloobustel ilma kõigist viiest auhinnast, millele nad nomineeritud olid, tundus, et nende võimalus Oscar võita on minimaalne, kuid ühtäkki on nad uuesti soosikuks tõusnud – võidud nii Producers Guild Awardsil kui Critics Choice Awardsil tõstavad nad kindlasti Oscarite eel soosikuks number üks. Producers Guildi valik parima filmi osas on viimasest kuuest aastast viiel Oscaritega ühtinud, mistõttu võib seda pidada väga heaks endeks.

„The Brutalist“ – koefitsient 4,50

Seda filmi võis kuni „Anora“ hiljutise eduni pidada soosikuks number üks, kuid nüüd on nende koefitsient paisunud üsna priskeks. See ei pruugi olla aga üldse halb panus, sest film on juba võitnud mitmeid suuri auhindu eesotsas Kuldgloobusega ning selle Oscari võitu ei saaks pidada väga suureks üllatuseks.

„Conclave“ – koefitsient 7,00

Võit BAFTA-l on selle filmi šansse Oscaritel suurendanud, aga pigem tasuks selle puhul olla ettevaatlik – BAFTA kipub tihtipeale eelistama Briti filme ning kuigi tegu on väärt linateosega, tuleb esimest kaht filmi pidada selgelt suuremaks soosikuks. Kui „The Brutalisti“ 4,50 pakub väga head väärtust, siis „Conclave’i“ 7,00 mitte nii väga.

Parim režissöör

Kui parima filmi arvestuses on „Anora“ vähemalt koefide järgi üsna selge soosik, siis parima režissööri kategoorias pole asi üldse nii selge, sest võib arvata, et näeme suurt duelli kahe peamise soosiku vahel.

Sean Baker („Anora“) – koefitsient 1,72
Brady Corbet („The Brutalist“) – koefitsient 2,00

Nagu eelnevalt mainitud, on „Anora“ viimastel nädalatel tugevalt hoogu kogunud ja läheb sportlaste keeles Oscaritele vastu tippvormi pealt. Isegi pisut üllatuslikult on Sean Baker siin väiksema koefitsiendiga kui Brady Corbet, sest nii BAFTA kui Kuldgloobuse võitis selles arvestuses just Corbet. Ükskõik millise teise režissööri võit selles kategoorias liigitub juba ulme kategooriasse.

Parim naispeaosa

Parima naispeaosa puhul võib seda pidada võitluseks vana ja uue kaardiväe vahel, sest kaks peamist kandidaati võiksid vanusevahe poolest olla peaaegu et vanaema ja lapselaps.

Demi Moore („The Substance“) – koefitsient 1,65
Mikey Madison („Anora“) – koefitsient 2,20

Kergeks soosikuks tuleb siin pidada 62-aastast (peale vaadates ei julgeks küll pakkuda!) Demi Moore’i, kes on oma pika karjääri jooksul Oscarile nomineeritud alles esimest korda ning ei maksaks imestada, kui see ka osasid žürii liikmeid kas või alateadlikult natuke mõjutaks. „The Substance“ ei ole teistes kategooriates eriti kõrgelt hinnatud, nii et sisuliselt nende ainus võimalus olekski Moore’i võit selles kategoorias. Samas on „Anora“ kasuks liikuv momentum hetkel samuti võimas ning ei maksaks imestada, kui see film ka parima naispeaosa kuldse mehikese endale pälviks.

Parim meespeaosa

Sarnaselt parimale naispeaosale on ka parima meespeaosa auhinnale peamiselt kaks väga väärilist kandidaati, kelle vahel tuleb žüriil ilmselt otsus teha – ülejäänud nominendid on juba sellised, kelle võitu hetkel ei usuta.

Adrien Brody („The Brutalist“) – koefitsient 1,85

Brody etteaste Laszlo Tothina „The Brutalistis“ läks nii kriitikutele kui fännidele väga peale ning ta oleks kindlasti vääriline võitja. Kui välja arvata pisut vastuoluline AI kasutamine hääle töötlemisel, on Bradyl olnud väga tugev auhindade hooaeg, kus ta on suuri auhindasid korjanud sisuliselt igalt tseremoonialt. Kui see seeria jätkub, võtab Brody ka Hollywoodist ühe kuldse mehikese veel ning tema koefitsient 1,85 tundub päris hea väärtusena.

Timothée Chalamet („A Complete Unknown“) – koefitsient 1,85

Chalamet on noorte meesnäitlejate seas kindlasti üks viimase paari aasta kuumemaid nimesid ning ka tema kasuks võib kokku panna päris mõjusa paketi: akadeemiale on varasemalt väga peale läinud eluloofilmid, kus näitlejad kehastuvad mõneks päriselt eksisteerinud või eksisteerivaks inimeseks – Chalamet tegi seda Bob Dylaniga ning andis „A Complete Unknownis“ väga meeldejääva esituse. 29-aastase Chalamet’ võidu puhul oleks tegu suisa ajaloolise saavutusega, sest varem pole mitte keegi nii noorelt parima meespeaosa tiitlit võitnud – sealjuures võtaks ta selle tiitli napilt ära just nimelt Adrien Brodylt, kes tuli 2002. aastal „The Pianisti“ eest võitjaks samuti 29-aastaselt!