WRC Kesk-Euroopa ralli: ajakava, osalejad, ennustused

Saabunud sügis annab endast igal võimalusel õues märku ja see tähendab ühtlasi ka seda, et autoralli MM-sarja hooaeg on tasapisi lõppemas. Sõita on jäänud veel vaid kaks asfaldirallit: kui hooaeg lõpeb novembri keskel Jaapanis, siis oktoobri teises pooles, sõidetakse teist aastat järjest omapärane kolme riigi vahel jaotatud MM-etapp, mis kannab nime Kesk-Euroopa ralli.

Mida see ralli endast kujutab, mida võiksid fännid sellelt oodata, millised on Ott Tänaku šansid hea tulemus teha ning kuidas võib see ralli mõjutada tiitliheitlust? Betsafe’i blogi teeb kõigest olulisest ülevaate!

Kesk-Euroopa ralli: kolme riigi asfaltteed kolme päevaga

Kesk-Euroopa ralli tõi WRC sarja enam kui 50-aastase ajaloo jooksul midagi täiesti uut – sedavõrd rahvusvahelist võistlust polnud mitte kunagi varem korraldatud. Jah, Rootsi rallidel on aeg-ajalt olnud katseid ka Norra pinnal, aga need on siiski olnud ka nimetuselt Rootsi rallid, mitte Rootsi-Norra rallid. Siin näidatakse aga Euroopa avatust ja ühtsust uudsel moel.

Kui viimase aja Saksamaa rallid sõideti peamiselt Prantsusmaa piiri lähedal asuva Bostalsee ümbruses, siis nüüdne Kesk-Euroopa ralli viib sõitjad Saksamaa, Austria ja Tšehhi piiride ühinemispunkti ümbrusesse. Ralli keskus on küll Saksamaal, kuid seda Karpfhami linnakeses, mis on üsna Austria piiri ääres. Piiritsoonist natuke kaugemale minnakse Tšehhis, kus sõidetakse esimese päeva katsed – ralli start ja esimene linnakatse peetakse Prahas, misjärel liigub karavan kaardi peal juba lõunasse Saksamaa ja Austria piiri poole. Üks laupäevane katse, mida kaks korda läbitakse, viib sõitjad suisa üle riigipiiri Saksamaalt Austriasse.

Suures plaanis on ralli üles ehitatud nii, et esimene päev (tehniliselt võttes kaks esimest päeva, sest esimesed kaks katset sõidetakse neljapäeval) on Tšehhis, teine ja kolmas aga sõidetakse nii Saksamaal kui Austrias. Kuuldavasti olevat kõige tehnilisemad ja kitsamad teed Austrias, Tšehhi asfalttrasse peetakse aga selle ralli kõige voolavamateks ja kiiremateks.

Kui eelmisel aastal oli ralli eriti varajase algusega, mis tähendas, et testikatse sõideti Saksamaal juba kolmapäeva pärastlõunal, siis tänavu on ralli graafik liikunud tavapärasemaks, alates neljapäeval ja lõppedes pühapäeval.

Kesk-Euroopa etapp on juba ka uue hooaja kalendris ning võib arvata, et soodsa turuolukorra tõttu soovitakse seda seal ka lähemas tulevikus hoida. Küll aga kritiseerisid sõitjad eelmisel aastal, kui see etapp esmakordselt toimus, selle pikki ülesõite – võistluskeskus on katsetest üsna kaugel ning kui võistluskilomeetreid on napilt üle 300, siis koos ülesõitudega on ralli taas peaaegu 1600 kilomeetri pikkune, mis tähendab sõitjatele ja kaardilugejatele nädalavahetuse jooksul väga palju väsitavaid sõidutunde.

Kesk-Euroopa ralli ajakava (Eesti aja järgi):

Kolmapäev, 16. oktoober

Testikatse Tittling (3,62 km) – kell 17.01

Neljapäev, 17. oktoober

SS1 Velka Chuchle (2,55 km) – kell 16.00
SS2 Klatovy 1 (11,78 km) – kell 19.26

Reede, 18. oktoober

SS3 Klatovy 2 (11,78 km) – kell 9.02
SS4 Strašin 1 (26,69 km) – kell 10.32
SS5 Šumavske Hoštice 1 (16,85 km) – kell 11.42
SS6 Klatovy 3 (11,78 km) – kell 14.11
Hoolduspaus
SS7 Strašin 2 (26,69 km) – kell 17.14
SS8
Šumavske Hoštice 2 (23,43 km) – kell 18.24

Laupäev, 19. oktoober

SS9 Granit und Wald 1 (20,05 km) – kell 8.58
SS10 Beyond Borders 1 (24,33 km) – kell 10.05
SS11 Schärdinger Innviertel 1 (17,35 km) – kell 11.34
Hoolduspaus
SS12 Granit und Wald 2 (20,05 km) – kell 15.28
SS13 Beyond Borders 2 (24,33 km) – kell 16.35
SS14 Schärdinger Innviertel 2 (17,35 km) – kell 18.04

Pühapäev, 20. oktoober

SS15 Am Hochwald 1 (12,17 km) – kell 10.11
SS16 Passauer Land 1 (14,87 km) – kell 11.35
SS17 Am Hochwald 2 (12,17 km) – kell 12.33
SS18 Passauer Land 2 (14,87 km) – kell 14.15 (punktikatse)

Kesk-Euroopa ralli osalejad: Ogier taas platsis

Kuna nii sõitjate kui tiimide MM-tiitlid on veel lahtised, üks lahtisem kui teine, siis on mõistagi aasta eelviimasel MM-rallil platsis kõik olulisemad ässad, kes tiitliheitluses kaasa löövad – peale Kalle Rovanperä, kellest oleks Toyotal võistkondliku tiitli püüdmisel kindlasti väga palju kasu.

Toyota võistkondlikud esindajad on Kesk-Euroopa etapil Sébastien Ogier, Elfyn Evans ja Takamoto Katsuta, Hyundai eest astuvad võistlustulle Thierry Neuville, Ott Tänak ja Andreas Mikkelsen. Ogier’l, Evansil ja Tänakul on veel teoreetiline võimalus ka individuaalses arvestuses esikohta hoidev Neuville kinni püüda, kuid selle jaoks oleks kindlasti vaja, et Neuville vähemalt ühel järelejäänud etappidest totaalselt ebaõnnestuks.

Kokku on Rally1 autosid stardis 10 – väljaspool võistkondlikku arvestust saab võimaluse Sami Pajari (Toyota), samuti on hobisõitjana stardis Kreeka rikkur Jourdan Serderidis.

Eesti ekipaaže lisaks Tänak-Järveojale seekord rohkem stardis ei ole.

Kesk-Euroopa ralli osalejad ja esialgne stardijärjekord (ainult Rally1 autod):

  1. Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (Hyundai)
  2. Ott Tänak – Martin Järveoja (Hyundai)
  3. Sébastien Ogier – Vincent Landais (Toyota)
  4. Elfyn Evans – Scott Martin (Toyota)
  5. Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (M-Sport)
  6. Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (Toyota)
  7. Sami Pajari – Enni Mälkönen (Toyota)
  8. Andreas Mikkelsen – Torstein Eriksen (Hyundai)
  9. Grégoire Munster – Louis Louka (M-Sport)
  10. Jourdan Serderidis – Frédéric Miclotte (M-Sport)

Kesk-Euroopa ralli ennustused: kas Neuville kindlustab MM-tiitli?

Sel hooajal vaid ühe etapivõiduga eestlasi rõõmustanud Ott Tänak võib olla Kesk-Euroopa ralli eel üsna hea panus. Kuigi üldine maine on tal eelkõige väga kiire kruusasõitjana, on ta tegelikult ennast tõestanud ka asfaldil ja just Saksamaa asfaldil – viimased kolm korda, kui Saksamaa ralli WRC-sarjas toimus, võitis Tänak kõik need etapid! Eelmisel aastal oli Tänak Kesk-Euroopa etapil samuti konkurentsis, kuid jäi lõpuks kolmandaks.

Suurimaks soosikuks tuleks aga lugeda MM-sarja üldliidrit Thierry Neuville’i, keda teatakse just väga hea asfaldisõitjana ning kes võitis Kesk-Euroopa etapi ka eelmisel hooajal, kui see esimest korda korraldati. Neuville’i suurimaks eesmärgiks sellel etapil on konkurentidega vahet hoida ning enne Jaapani etappi vahe oma edu vähemalt 31 punktile kasvatada – see tähendaks talle MM-tiitli kindlustamist, sest ühe etapiga on maksimaalselt võimalik teenida 30 punkti. Samal ajal ei saa Neuville aga ainult isiklikku punktisummat ka jälgida, sest võistkondlikus arvestuses on Hyundai edu Toyota ees vaid 17 punkti. Paraku tähendab see aga ka seda, et ka Ott Tänakule antakse ilmselt juhised mitte riske võtta.

Üheks suureks soosikuks tuleb kindlasti pidada ka Sébastien Ogier’d, kes on alati asfaldil kiire ja peaks ka siin olema väga kõrges mängus sees. Esikolmikuvarianti on veel kindlasti ka Elfyn Evansil, põnev saab olema jälgida, mida suudab karjääri esimesel asfaldi MM-rallil Sami Pajari.

Huvitavaid fakte Kesk-Euroopa ralli kohta:

  • Tegu on WRC ajaloos esimese ralliga, mis toimub kolmes riigis.
  • Tšehhist sai mullu 36. riik, kus on toimunud autoralli MM-etapp.
  • Saksamaal on WRC ralli toimunud varem 17 korral üksi ning ühe korra koos Austria ja Tšehhiga.
  • Austrias on enne Kesk-Euroopa ralli kalendrisse jõudmist WRC ralli toimunud vaid ühel korral – 1973. aastal, WRC läbi aegade esimesel hooajal.
  • Saksamaast sai Itaalia, Kanada, Soome, Prantsusmaa ja USA kõrval kuues riik, kus toimunud mitu erinevat WRC etappi.