WRC Sardiinia ralli: ajakava, osalejad, ennustused

Autoralli MM-sari jätkab hea tempoga: kui hooaja alguses toimuvad etapid üsna suurte vahedega ning sisuliselt korra kuus, siis nüüd on graafik mõnevõrra tihedam – mai lõpus ja juuni alguses peetakse MM-ralli Vahemere ääres Sardiinia saarel, etapil, millel on oluline koht ka Ott Tänaku karjääris.

Mida selle hooaja järjekorras kuuendalt etapilt oodata, milline on võistluste ajakava ja keda pidada suuremateks soosikuteks? Betsafe’i blogi teeb traditsiooniliselt põhjaliku rallieelse ülevaate!

Sardiinia ralli: kuum ja karm, aga kiire

Sardiinia etapil on Eesti ralliajaloos igaveseks olemas aukoht: 2017. aastal võttis just seal oma karjääri esimese etapivõidu Ott Tänak ning sealsed kruusateed peaksid eestlastele väga hästi sobima.

Ilmad on hiliskevadel Vahemere saarel mõnusalt soojad, teed kruusased ja kiired, aga võrdlemisi kitsad – eksimisruumi sõitjatele palju jäetud ei ole, samal ajal saavad rehvid kuumuse ja karmide teede tõttu kõvasti vatti.

Kui eelmisel aastal oli Sardiinias nii reedel kui laupäeval kavas ka hoolduspaus, siis seekord on naastud taas ajakava juurde, mis seab sel rallil vastupidavuse varasemast olulisemaks – ühtegi klassikalist lõunaaegset hoolduspausi ei olegi selle ralli vältel kavas! Natuke kompenseerib seda küll reedene päev, mis koosneb vaid neljast kiiruskatsest ja on tavapärasest tunduvalt lühem.

Traditsiooniliselt on Sardiinia ralli üle aasta keskusega kas saare idakaldal Olbias või läänekaldal Algheros – kui mullu oli kord Olbia käes, siis tänavu on ralli keskus taas Algheros.

Sardiinia ralli ajakava (Eesti aja järgi)

Reede, 31. mai

Testikatse Ittiri (2,08 km) – kell 9.01

SS1 Osilo – Tergu 1 (25,65 km) – kell 15.33
SS2 Sedini – Castelsardo 1 (13,26 km) – kell 16.33
SS3 Osilo – Tergu 2 (25,65 km) – kell 18.33
SS4 Sedini – Castelsardo 2 (13,26 km) – kell 19.35

Laupäev, 1. juuni

SS5 Tempio Pausania 1 (12,03 km) – kell 8.41
SS6 Tula 1 (22,61 km) – kell 9.49
SS7 Tempio Pausania 2 (12,03 km) – kell 11.41
SS8 Tula 2 (22,61 km) – kell 12.49
SS9 Monte Lerno – Monti di Ala 1 (25,33 km) – kell 15.05
SS10 Coiluna – Loelle 1 (14,53 km) – kell 16.05
SS11 Monte Lerno – Monti di Ala 2 (25,33 km) – kell 18.05
SS12 Coiluna – Loelle 2 (14,53 km) – kell 19.05

Pühapäev, 2. juuni

SS13 Colo Flumini 1 (12,55 km) – kell 9.00
SS14 Sassari – Argentiera 1 (7,10 km) – kell 10.05
SS15 Colo Flumini 2 (12,55 km) – kell 12.00
SS16 Sassari – Argentiera 2 (7,10 km) – kell 13.15 (punktikatse)

Sardiinia ralli osalejad: Ogier sihib kolmandat võitu järjest

Rally1 autosid on Sardiinias sedapuhku stardis vähevõitu – ainult kaheksa tükki. Hyundai kahe põhisõitja Thierry Neuville’i ja Ott Tänaku kõrval on kolmanda auto roolis teist rallit järjest Dani Sordo, tavapäraselt neli autot välja panev Toyota on seekord piirdunud kolmega – Elfyn Evansi kõrval on rivis Sébastien Ogier ja Takamoto Katsuta. M-Spordi kaks autot on Adrien Fourmaux’ ja Grégoire Munsteri päralt. Poolikut hooaega kaasa tegev Ogier läheb sealjuures kolmanda järjestikuse etapivõidu järele – kuigi Ott Tänak teenis eelmisel korral Portugalis kõige rohkem punkte, läks etapivõit Ogier’ arvele, kes oli kiireim ka enne seda Horvaatias.

Suhteliselt nõrk konkurents tähendab, et eriti valus oleks sel etapil sel moel katkestada, et võistlust jätkata ei ole võimalik – see tähendab sisuliselt seda, et konkurendid saavad kindla peale palju punkte, samal ajal kui katkestaja jääb nullile. Koos hoolduspauside sisulise puudumisega asetab see veelgi konkreetsemalt rõhu vastupidavusele ja kiire sõidu kõrval igasuguste probleemide vältimisele.

Eesti ekipaaže on rivis lisaks Tänak-Järveojale veel kolm tükki: Rally2 autodega on stardis Georg Linnamäe (kaardilugeja James Morgan) ja oma hooaja esimesel MM-rallil osalev Robert Virves (kaardilugeja Aleks Lesk). Rally3 masinaga kihutab JWRC klassis aga Romet Jürgenson (kaardilugeja Siim Oja).

Sardiinia ralli osalejad ja reedene stardijärjekord (ainult Rally1 autod):

  1. Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (Hyundai)
  2. Elfyn Evans – Scott Martin (Toyota)
  3. Ott Tänak – Martin Järveoja (Hyundai)
  4. Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (M-Sport)
  5. Sébastien Ogier – Vincent Landais (Toyota)
  6. Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (Toyota)
  7. Dani Sordo – Candido Carrera (Hyundai)
  8. Grégoire Munster – Louis Louka (M-Sport)

Sardiinia ralli ennustused: kas Tänak saab lõpuks hooaja esimese etapivõidu?

Kuigi viimased aastad pärast MM-tiitli võitmist 2019. aastal on Ott Tänakul üldiselt kulgenud erinevate vabanduste ja hädade saatel ning eriliseks erandiks pole olnud ka tänavune hooaeg, siis hooaja esimene tõeliselt klassikaline kruusaralli Portugalis andis eestlase kiiruse kohta esimese hea indikatsiooni. Kuigi rallivõitu ühe rehvipurunemise tõttu ametlikult ei tulnud, teenis Tänak siiski etapilt kõige rohkem punkte, kuigi vahet MM-sarja üsna võimsalt juhtiva Neuville’iga ta väga oluliselt vähendada ei suutnud.

Küll annab Portugali tulemus meile aga üsna hea indikatsiooni selle kohta, mida võiksime Sardiinias oodata. Tänaku kiirus on meie jaoks hea märk ning tema võidukoefitsient 3,50 enne Sardiinia etappi tundub üsna hea väärtusega olevat – ainus, kellel on temast väiksem võidukoef, on Ogier, kelle 1,85 tundub natuke liiga riskantne.  Küll võib Ogier’d aga ennustada esikolmikusse – senisel kolmel MM-etapil, kus ta tänavu osalenud on, on tal kirjas üks teine koht ja kaks esikohta.

Tänaku kasuks räägib ka Neuville’i ja Evansiga võrreldes parem stardipositsioon, kuigi reedel on kavas vaid neli katset. Just selle tõttu, et võistluskilomeetreid on reedel kavas tavapärasest pisut vähem, võib piiluda ka Neuville’i ja Evansi koefide poole – kui nad suudavad reedel teepuhastamisest tingitud ajakadu minimeerida, näevad ka nende koefid (võidukoef mõlemal 8,00, esikolmikukoef Neuville’il 2,15, Evansil 2,25) juba päris magusad ja mahlased välja!

Väga hea stardipositsioon on lisaks Ogier’le alustuseks ka Dani Sordol, kelle esikolmikukoef 1,90 on samuti panus, mida võiks ralli eel üsna julgelt kaaluda. Igatahes saab olema põnev etapp, mis pakub meile loodetavasti põnevust lõpuni välja!

Põnevaid fakte Sardiinia ralli kohta:

  • 2017. aastal said Ott Tänak ja Martin Järveoja Sardiinia rallil oma karjääri esimese MM-etapivõidu. Eestis võeti nad lennujaama VIP-tsoonis pidulikul üritusel kodumaale vastu.
  • 1981. aastal sai Michele Moutonist Itaalia rallil siiani ainus naine, kes suutnud WRC etapi võita.
  • Sardiinias on MM-ralli toimunud alates 2004. aastast. Varasemalt sõideti WRC sarjas Itaalia etapp Sanremo rallil.
  • Enim võite on Sardiinia rallil kirjas Sébastien Loebil (5), tema kaasmaalane Sébastien Ogier on seal võitnud neljal korral.
  • 2010. aastal toimus Sardiinia ralli IRC võistlusena ning WRC kalendrisse ei kuulunud.
  • Sardiinia ralli on võitnud koguni neli erinevat soomlast, kõik ühe korra: 2007. aastal oli kiireim Marcus Grönholm, 2009. aastal Jari-Matti Latvala, 2010. aastal IRC-sarjas Juho Hänninen ja 2012. aastal võitis Mikko Hirvonen.
  • Dani Sordo on pika karjääri jooksul võitnud vaid kolm MM-rallit – kaks neist tulid 2019. ja 2020. aastal just nimelt Sardiinias.