WRC Sardiinia ralli: ajakava, osalejad, ennustused
Kuidas läheb Ott Tänakul hooaja teisel kruusarallil?
Vahemere suuruselt teine saar Sardiinia on Eesti spordisõpradele viimastel aastatel tuntud peamiselt kahe asja poolest: esiteks mängis sealses Cagliari võistkonnas jalgpalli Ragnar Klavan, teiseks on seal pea igal aastal toimunud Sardiinia ralli.
Sardiinia etapil on Eesti ralliajaloos igaveseks olemas aukoht: 2017. aastal võttis just seal oma karjääri esimese etapivõidu Ott Tänak ning sealsed kruusateed peaksid eestlastele väga hästi sobima. Portugali rallil näitas Tänak enne õnnetut vedrustuse purunemist väga korralikku kiirust ning oli juba justkui oma paremate päevade tasemel, kuid katkestamise järel pidi ta leppima vaid lohutuspunktidega punktikatselt. Kuidas läheb Sardiinias, kus lisaks võidule on Tänakule viimastel aastatel tulnud üheksas, viies ja kuues koht?
OTT TÄNAKU EKSKLUSIIVINTERVJUU BETSAFE’ILE
Portugali ralli oli selle hooaja esimene kruusaralli ning sõitjad said seal esimesed võistluskilomeetrid läbida Pirelli kruusarehvidega. Kas uued rehvid pakkusid ka midagi üllatavat? Kui sarnased on Portugali ja Sardiinia etapid rehvide seisukohast?
Portugali ja Sardiinia rallid on pealtnäha suhteliselt sarnased: kruus, liiv, tolm, soe ilm. Mis on nende rallide vahel sõitjate jaoks suurim erinevus?
Milline katse, osa või lõik Sardiinia rallist on sinu enda jaoks kõige nauditavam?
Tänavuse Sardiinia ralli katsete ajakava vaadates paistab, et võrreldes eelmise aasta kavaga on suurem osa katseid jäänud samaks, aga lisandunud on ka selliseid trasse, kus mullu ei sõidetud. Kui palju teeb see sõitjate ja kaardilugejate elu ralli eel lihtsamaks, kui suur osa trassist on juba varasemast tuttav?
2017. aastal said Sardiinias kirja oma karjääri esimese MM-ralli võidu, millele järgnes palju tseremooniaid ja traditsioone, alustades kogu tiimiga merre hüppamisest ja lõpetades piduliku vastuvõtuga Tallinna lennujaamas. Millised toonased võidule järgnenud sündmused või üritused sul endal kõige soojemalt meeles on?
Kahe MM-ralli vahel on seekord vaid üks võistlusvaba nädal. Mida tähendab see sõitjate jaoks? Koju vist üldjuhul selle ajal ei lennata, aga kas mõne päeva saab ka päris vabalt võtta?
Portugali rallil tundus enne katkestamist kiiruse järgi, et olid taas leidmas sellist minekut, nagu näitasid kruusarallidel maailmameistriks tuleku hooajal. Kas tundsid ka ise nii või jäi midagi veel puudu?
Portugali etapil ja selle järel ületasid mitmel puhul uudiskünnise juhtumid, kus mõni positiivne koroonaproov jättis võistluspaari rallilt kõrvale ning sundis isolatsiooni. Koroonapandeemia olukorras on MM-rallisid nüüd sõidetud peaaegu aasta otsa – kui palju lisastressi, kui üldse, see tekitab, et mõni ebasobival ajal tulev positiivne test võib ralli või kogu hooaja rikkuda?
Sardiinia ralli on tänavu üheks kuuest kruusal sõidetavast MM-etapist. Tänavu sõidetakse kruusal pooled MM-etapid, asfaldietappe on kavas neli ning kui juurde arvestada ka Monte Carlo, siis neli ja pool. See tähendab, et kruusaetappide osakaal on tänavu võrreldes mõne eelmise hooajaga väiksem ja selle arvelt on rohkem asfaldirallisid. Kas tunned, et eelmistel hooaegadel on tasakaal kruusa- ja asfaldietappide arvu mõttes läinud pisut liiga kruusaetappide poole kaldu? Kas on õige, et kruusaetappe on ralli MM-kalendris tavapäraselt selgelt rohkem kui asfaldietappe?
Lõpetuseks taas üks lõbusam küsimus: kui erinevad on erinevate sõitjate autod ühe tiimi lõikes? Kui näiteks Thierry Neuville’i autosse panna sisse sinu järgi kohandatud iste, siis mille järgi saaksid ikkagi aru, et oled võõras autos?
Sardiinia ralli: kuum, kitsas, karm, kiire
Kui eelmisel aastal lükati koroonapandeemia tõttu Sardiinia ralli varasügisesse, siis tänavu naaseb see kalendris oma tuttavasse kohta sisuliselt kevade ja suve vahele. Ilmad on sel perioodil Vahemere saarel mõnusalt soojad, teed kruusased ja kiired, aga võrdlemisi kitsad – eksimisruumi sõitjatele palju jäetud ei ole, samal ajal saavad rehvid kuumuse ja karmide teede tõttu kõvasti vatti.
Võistluspäevade ülesehitus on mõneti erinev tavapärasest: kui tihti näeme seda, kuidas hommikul sõidetakse läbi ühed katsed ning hoolduspausi järel pärastlõunal minnakse täpselt samasugusele tiirule, siis Sardiinia etapil näeme hoopis seda, kuidas hommikupoolikul tehakse kahele katsele kaks tiiru peale ning pärastlõunal kahele teistsugusele katsele kaks tiiru peale.
Kui viimasel seitsmel aastal on ralli keskus ja hoolduspark olnud saare läänekaldal, siis nüüd liigub see tagasi idakaldale Olbiasse, kus see oli ka aastatel 2004-2013.
Sardiinia ralli ajakava (Eesti aja järgi):
Testikatse Loiri Porto San Paolo (2,89 km) – kell 10.01
SS1 Filigosu – Sa Conchedda 1 (22,29 km) – kell 9.02
SS2 Terranova 1 (14,36 km) – kell 10.02
SS3 Filigosu – Sa Conchedda 2 (22,29 km) – kell 11.47
SS4 Terranova 2 (14,36 km) – kell 12.47
Hoolduspaus
SS5 Tempio Pausania 1 (12,08 km) – kell 15.47
SS6 Erula – Tula 1 (14,97 km) – kell 16.47
SS7 Tempio Pausania 2 (12,08 km) – kell 18.32
SS8 Erula – Tula 2 (14,97 km) – kell 19.32
SS9 Coiluna – Loelle 1 (15,00 km) – kell 9.08
SS10 Lerno – Monti di Alà 1 (22,08 km) – kell 10.08
SS11 Coiluna – Loelle 2 (15,00 km) – kell 11.38
SS12 Lerno – Monti di Alà 2 (22,08 km) – kell 12.38
Hoolduspaus
SS13 Bortigias – Aggius – Viddalba 1 (14,70 km) – kell 16.10
SS14 Sedini – Castelsardo 1 (13,03 km) – kell 17.08
SS15 Bortigias – Aggius – Viddalba 2 (14,70 km) – kell 18.32
SS16 Sedini – Castelsardo 2 (13,03 km) – kell 19.38
SS17 Arzachena – Braniatogghiu 1 (15,25 km) – kell 8.33
SS18 Aglientu – Santa Teresa 1 (7,79 km) – kell 9.38
SS19 Arzachena – Braniatogghiu 2 (15,25 km) – kell 11.09
SS20 Aglientu – Santa Teresa 2 (7,79 km) – kell 13.18 (punktikatse)
Sardiinia ralli osalejad ja esialgne stardijärjekord (WRC autod)
1. Sébastien Ogier – Julien Ingrassia (Toyota)
2. Elfyn Evans – Scott Martin (Toyota)
3. Thierry Neuville – Martijn Wydaehge (Hyundai)
4. Ott Tänak – Martin Järveoja (Hyundai)
5. Kalle Rovanperä – Jonne Halttunen (Toyota)
6. Takamoto Katsuta – Daniel Barritt (Toyota)
7. Dani Sordo – Borja Rozada (Hyundai)
8. Gus Greensmith – Chris Patterson (M-Sport)
9. Teemu Suninen – Mikko Markkula (M-Sport)
10. Pierre-Louis Loubet – Florian Haut-Labourdette (Hyundai)
Muidugi mõista minnakse ka Sardiinia etapil reedesel võistluspäeval rajale MM-sarja üldarvestuse järjekorras, mis tähendab, et seal neljandat kohta hoidva Ott Tänaku jaoks on seis suurepärane – kui ilm püsib soe ja kuiv, peaks ta saama nii Ogier’st kui Evansist ralli avapäeval märksa paremini minema ning ka märkimisväärse edu sisse sõita. Stardijärjekord on taaskord soosiv kindlasti ka Dani Sordo vastu, kes Portugalis teisele kohale tuli – huvitav on näha ka seda, mida suudab taas WRC autosse istuv Teemu Suninen.
Eesti rallisõitjatest on seekord võistlustules R5 autodel Georg Linnamäe ja Egon Kaur. Linnamäe peab aga ette võtma kaardilugejavahetuse, sest temaga äsja koostööd alustanud ukrainlane Volodõmõr Korsia varjas Portugalis positiivset koroonatesti ning sai kuuekuulise võistluskeelu – Sardiinias istub Linnamäe kõrvale Tanel Kasesalu. Egon Kaur ja Silver Simm lõhkusid küll velje purunemise ja avarii tõttu Portugalis oma masina, kuid rendivad Sardiinia etapiks auto, millega on Esapekka Lappi sel hooajal WRC2 klassis võitnud nii Arktika rallil kui Portugalis.
Sardiinia ralli ennustused: Tänaku kiirus teeb eestlasest peafavoriidi
Portugali etapp on suuresti võrreldav Sardiinia ralliga ning seal nägime, kuidas Ott Tänak ja ka teised Hyundai mehed eesotsas Thierry Neuville’i ja Dani Sordoga leidsid väga hea rütmi ning näitasid puhta kiiruse poolest teistele tagatulesid. Vaid kaks nädalat hiljem Sardiinias ei tohiks selles osas olla midagi muutunud – Hyundaidelt võib endiselt oodata väga head ja kiiret minekut ning Ott Tänaks peaks olema kindlasti selle ralli võidusoosik number üks. Kaugele maha ei jää kindlasti ka Neuville ja Sordo.
Sébastien Ogier’ ja Elfyn Evansi osas on olukord juba natuke keerulisem – Evans võitis küll Portugali etapi, kuid seda suuresti tänu Neuville’i ja Tänaku eksimustele-ebaõnnele. Ogier’ võidu peale ei ole mõtet aga Sardiinia etapi eel üldse panustada – reedel esimesena startijana annab ta ilmselt juba avapäevaga teistele ette sellise edu, mida pole puhta sõiduga võimalik järgnevatel päevadel enam tagasi nõeluda. Toyotadest võib seega kõige rohkem tegusid oodata ehk hoopis Evansilt ja Kalle Rovanperält.
Põnevaid fakte Sardiinia ralli kohta:

MÄRKSÕNAD
SHARE