Monte Carlo kokkuvõte koos Ott Tänakuga: “Erilist ettevalmistust ralliks ei olnud”
Autoralli MM-hooaja esimene etapp Monte Carlos on nüüdseks seljataha jäänud ning aeg on teha esimesi järeldusi ja kokkuvõtteid. Ott Tänaku jaoks pakkus nädalavahetus vastakaid emotsioone – ühest küljest oli kiirus Tänakul igati olemas, teisalt rikkus päris kõrge mängu Eesti ekipaaži jaoks reedene rehvipurunemine, mille tõttu tuli sisse umbes kaheminutiline ajakaotus. Oh, mis oleks võinud küll ilma selleta olla…
Laupäeval ja pühapäeval võetud kuus järjestikust katsevõitu rääkisid samuti väga ilusat keelt ning panid ka konkurendid muretsema. “Nad on ohtlikud, oleme seda varemgi öelnud, aga nägime seda Monte Carlos taas,” rääkis Neuville Toyota auto kohta Autospordile. “Loodan, et meie autost on võimalik rohkem välja pigistada, surume endiselt kõvasti, aga Tänaku kiirus oli tugev ja Kris Meeke punktikatsel… Okei, ta oli kogu päeva oma rehve selle jaoks säästnud, aga ta oli teistest neli ja meist kuus sekundit kiirem. Seda on palju.”
Neuville’iga oli ühel nõul ka tema uus tiimikaaslane Sébastien Loeb, kelle jaoks oli Toyotade nii hea kiirus samuti üllatuseks. “Teame, et Tänak on Toyotas kiire, aga Krisi aeg punktikatsel oli lihtsalt imeline.”
Latvala ootamatult aeglane, Ogier ja Neuville tuntud headuses
Punktikatse võimsalt võitnud Kris Meeke’i kõrval oli kogenud Jari-Matti Latvala sedavõrd kehv minek omamoodi pettumus. Soomlane võttis rallilt lõpuks küll viienda koha, kuid seda ilma igasuguste tagasilöökideta – tal lihtsalt ei olnud piisavalt kiirust, et isegi Loebile vastu saada.

Prantslane on küll üheksakordne maailmameister, kuid sõitis alles oma esimest rallit Hyundais ning seda vaid nädal aega pärast raskelt Dakari rallilt naasmist ning vaid kahe testipäeva pealt!
Ralli võidu peale käis aga väga kõva heitlus Sébastien Ogier’ ja Thierry Neuville’i vahel. Mõni irvhammas võib ju väita, et eelmise hooajaga võrreldes pole midagi muutunud – ralli esikolmik oli ju täpselt sama, mis mullune MM-sarja esikolmik! -, ent need, kes rallit jälgisid, saavad aru, et põnevust jagus tegelikult kamaluga. Ogier’ ja Neuville’i vahe oli viimase katse eel vaid 0,4 sekundit ning oli teada, et Ogier’ autot vaevab mingisugune tehniline probleem. Praeguseks on selge, et tegu oli gaasipedaali murega, millest prantslane lõpuks efektselt üle suutis olla – võitjana finišisse tulles olid emotsioonid vägevad!
Tänak: erilist ettevalmistust Monte Carloks meil polnud
Betsafe’il oli Ott Tänaku ametliku toetajana võimalik meie ralliässa käest Monte Carlo etapi järel omajagu küsimusi küsida – siin on valik neist!
Kuna Monte Carlo on küllaltki muutuvate oludega ralli, mis moodi selleks ralliks valmistusite?
Ainuke ettevalmistus, mille tegime, oli detsembri keskel samas piirkonnas. Kuna sel hooajal on meie testimisvõimalusi tunduvalt kärbitud, siis otsustasime rallieelse testi ära jätta. Ehk iseenesest mingit erilist ettevalmistust ralliks ei olnud, aga kogu protsess oli loomulikult eelnevate kogemuste põhjal läbi mõeldud ja selle põhjal ka selleks ralliks plaan tehtud.
Monte Carlos oli Toyotal velgedega mure, oskad Sa meile täpsemalt seletada, milles see seisnes? Kas Toyota kasutab teistsuguseid velgesid kui teised meeskonnad?
Igal meeskonnal on oma autole vastava disainiga velg ja alati otsitakse kompromissi võimekuse ja vastupidavuse vahel. Täpsem disain on loomulikult disaini tagatubades ja üldiselt kasutame tulevikus velge, mis on tugevam, aga seetõttu on ka mass raskem, mis jällegi on negatiivne mõju võimekusele.
Millist vedrustuse seadistust Monte Carlos kasutasite, kas samamoodi kui näiteks enamusel asfaldi etappidel või on auto kõvasti pehmem?
Auto on üldiselt kindlasti omajagu pehmem kui Korsikal või Hispaanias, aga üldine eesmärk on, et autoga oleks võimalik sõita nii jääl kui lumel ja nii märjal kui kuival asfaldil ilma midagi väga muutmata. Kindlasti ei ole see igas situatsioonis parim kombinatsioon, aga eesmärk on, et oleks igal pool hea.
Kas Monte Carlos kasutatav naelrehv on sarnane tänavasõidu auto omale?
Pigem mitte. rehvi kummisegu, muster ja nael on pigem eripärane kombinatsioon. Võidusõidurehvid on küllaltki tugevad ja teevad omajagu müra. Kestma peavad nad ehk 70-100 km ehk eesmärk nendele rehvidele on erinev võrreldes tänavarehvidega.
Kas ja milliseid varuosi te tavaliselt kaasa võtate näiteks Monte Carlo rallil katsetele? Millele tuginedes sellised otsused tehakse?
Otseselt varuosi võtame kaasa siis, kui on pikad päevad ilma hoolduspausita. Montes meil oli asju kaasas, et vajadusel üht-teist parandada, aga varuosi väga mitte.
Jõudes hea pidavusega lõigult väga libedale, kas teete ka mootori seadetes mingeid muudatusi (Anti Lag, Mapping)?
Üldiselt alati muudame mootori seadistust ja ekstreemsetel juhtudel ka diferentsiaali seadistust.
Stardipositsioon Rootsi ralliks parem kui mullu
Kolmas koht Monte Carlos tähendab seda, et veebruari keskel sõidetaval järgmisel etapil, Rootsi lumerallil alustab Tänak reedesel päeval stardijärjekorras kolmandana. Mäletatavasti põhjustas Rootsi rallil mullu poleemikat tõsiasi, et esimesed kaks sõitjat – Sébastien Ogier ja Ott Tänak – pidid värske lume tõttu teistele sisuliselt saha rollis olema ning seetõttu kõvasti aega kaotama. Tänaku sõnul annab kolmas koht talle „turvavõrgu” iga ilma korral. „Juhul kui on jäised olud, on parim koht teel esimene ja kui on lumised olud, siis on parim olla WRC autodest viimane,” selgitas Tänak, kes asubki nüüd mõtlema ja keskenduma ainuüksi Rootsi etapiks.
Rootsi ralli sõidetakse juba 14. – 17. veebruaril – seega ei pea rallisõbrad enam väga pikalt ootama!
Ära maga maha Betsafe’i 13. sünnipäeva pidustusi!
MÄRKSÕNAD
SHARE